Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu zapewnia użytkownikom szczegółowe informacje na temat bezpiecznego i efektywnego użytkowania produktu. Przed rozpoczęciem użytkowania należy dokładnie zapoznać się z instrukcją. Instrukcja zawiera informacje na temat montażu, konserwacji, bezpiecznego użytkowania i obsługi urządzenia Aeg Santo 1600iu. Porady dotyczące bezpiecznego użytkowania i konserwacji urządzenia pozwolą użytkownikom uniknąć potencjalnych problemów i zapewnią długą żywotność produktu.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu
Ekologiczność i łatwość serwisowania
- Zastosowanie ekologicznego i bezpiecznego dla ozonu czynnika ziębniczego o szczególnie korzystnym współczynniku GWP (Global Warming Potential)
- Ekonomiczna i szybka konserwacja
Dane techniczne DRYPOINT® RA
RA 20 – RA 70RA 110 – RA 13200 | |
Min.... maks. ciśnienie robocze4... 16 bar [ü]4... 14 bar [ü]Maks. temperatura na wlocie sprężonego powietrza+70 °CMin.... temperatura otoczenia+2... +50 °CRA 20 – RA 135RA 190 – RA 13200Czynnik ziębniczyR134. aR407C |
* Pozostałe dane techniczne można znaleźć w informacjach produktowych w obszarze pobierania...
Łatwa obsługa
- Przejrzysta prezentacja wszystkich stanów roboczych
- Stałe monitorowanie odprowadzania kondensatu
- Jednoznaczne komunikaty alarmowe
- Informacje dotyczące konserwacji i serwisowania wyświetlane na czas
Dane techniczne DRYPOINT® RA eco
RA 20 eco – RA 70 ecoRA 110 eco – RA 10800 ecoRA 20 eco – RA 135 ecoRA 190 eco – RA 10800 eco * Pozostałe dane techniczne można znaleźć w informacjach produktowych w obszarze pobierania... Pobierz dokumenty DRYPOINT® RAOsuszanie: Osuszacz ziębniczy, membranowy i adsorpcyjny Przegląd produktów 13 MB Osuszanie | DRYPOINT RA Prospekt 239 KB 78-00166_profo_drypoint_ra_eco_4p_pl_rz_display. pdf Prospekt 142 KB Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 20-960 eco Instrukcje obsługi 14 MB Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 20-960 Instrukcje obsługi 5 MB Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 1300-4400 eco Instrukcje obsługi 9 MB SCENARIUSZ ZAJĘĆ „Metale i niemetale” Chemia, III etap edukacyjny Temat: Metale i niemetale. Treści kształcenia Podstawa programowa: Punkt (1. 5) [uczeń] klasyfikuje pierwiastki na metale i niemetale; odróżnia metale od niemetali na podstawie ich właściwości. Cele zoperacjonalizowane
Nabywane umiejętności
Kompetencje kluczowe
Etapy lekcji
Nauczyciel podaje uczniom temat zajęć. Wprowadza definicję pierwiastka i związku chemicznego, podaje przykłady. W kilku zdaniach opowiada o układzie okresowym pierwiastków. Przedstawia ją na tablicy interaktywnej, pokazuje: grupy, okresy, podział na metale, niemetale gazy szlachetne. Opowiada historię powstania układu okresowego oraz historię odkrycia wybranych dwóch pierwiastków. Uczniowie korzystając z podręcznika, encyklopedii bądź Internetu wyszukują symbole najważniejszych pierwiastków: np. sodu, potasu, chloru, żelaza, magnezu, tlenu, wapnia, wodoru.
Nauczyciel wprowadza definicje oraz dokonuje podziału metali i niemetali podając przykłady. Następnie pokazuje zdjęcia wybranych metali i niemetali. Obserwując zdjęcia uczniowie zapisują nazwę pierwiastka, jego kolor oraz stan skupienia. Nauczyciel dzieli klasę na zespoły kilkoosobowe. Przypomina zasady pracy w grupie. Przydziela każdej z grup przygotowane wcześniej pierwiastki. Uczniowie mając do dyspozycji podręcznik, encyklopedię, Internet, opisują cechy metali i niemetali (połysk, barwę, stan skupienia, przewodnictwo cieplne i elektryczne). Instrukcja przeprowadzenia obserwacji 1. Opis teoretyczny omawianego zjawiska: Metale i niemetale mają charakterystyczne właściwości. 2. Ustalenie celu i obiektu prowadzonych badań: Celem obserwacji jest ustalenie właściwości i różnic metali i niemetali. 3. Sposób przygotowania obserwacji (czas, miejsce itd. ): Obserwacja jest prowadzona podczas lekcji chemii w klasie. Nauczyciel przygotowuje: magnez, glin, siarkę, węgiel. 4. Sposób przeprowadzenia obserwacji: Uczniowie pracują w grupach. Po dokonaniu obserwacji, przedstawiciele grup przedstawiają klasie wnioski. Uzupełniają tabelę przygotowaną na tablicy:
5. Inne informacje: Uczniowie zapisują wnioski z doświadczenia.
Nauczyciel wraz z uczniami podsumowują cechy wspólne oraz różnice między metalami oraz niemetalami. Na koniec weryfikują swoje wnioski z tabelą nr 1 wyświetloną na tablicy interaktywnej. W krótkiej pogadance uczniowie wymieniają przykłady zastosowania metali i niemetali w życiu codziennym. W ostatniej części lekcji uczniowie definiują pojęcie stopu metali oraz podają przykłady z życia codziennego ich zastosowania. Nauczyciel ocenia pracę uczniów na lekcji. Zadaje i wyjaśnia pracę domową. Zadanie domowe Opisz na przykładzie żelaza zjawisko korozji. Jak można zabezpieczyć metale przed korozją? Środki dydaktyczne
Metody nauczania
Formy pracy
Zadanie dla chętnych Korzystając z różnych źródeł podaj przykłady oraz wyjaśnij rolę metali i niemetali, które odgrywają ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka. Klikając przycisk „Akceptuję” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp. z o. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. o, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneolokalnie. pl. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneolokalnie. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneolokalnie. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz w Polityce Plików Cookies. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. o., w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie akceptuję” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.Bezpośredni link do pobrania Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iuOstatnia aktualizacja Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu |