Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu

Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu zapewnia użytkownikom szczegółowe informacje na temat bezpiecznego i efektywnego użytkowania produktu. Przed rozpoczęciem użytkowania należy dokładnie zapoznać się z instrukcją. Instrukcja zawiera informacje na temat montażu, konserwacji, bezpiecznego użytkowania i obsługi urządzenia Aeg Santo 1600iu. Porady dotyczące bezpiecznego użytkowania i konserwacji urządzenia pozwolą użytkownikom uniknąć potencjalnych problemów i zapewnią długą żywotność produktu.

Ostatnia aktualizacja: Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu

Ekologiczność i łatwość serwisowania
  • Zastosowanie ekologicznego i bezpiecznego dla ozonu czynnika ziębniczego o szczególnie korzystnym współczynniku GWP (Global Warming Potential)
  • Ekonomiczna i szybka konserwacja

Dane techniczne DRYPOINT® RA

RA 20 – RA 70RA 110 – RA 13200
Min.... maks. ciśnienie robocze4... 16 bar [ü]4... 14 bar [ü]Maks. temperatura na wlocie sprężonego powietrza+70 °CMin.... temperatura otoczenia+2... +50 °CRA 20 – RA 135RA 190 – RA 13200Czynnik ziębniczyR134. aR407C

* Pozostałe dane techniczne można znaleźć w informacjach produktowych w obszarze pobierania...

Łatwa obsługa
  • Przejrzysta prezentacja wszystkich stanów roboczych
  • Stałe monitorowanie odprowadzania kondensatu
  • Jednoznaczne komunikaty alarmowe
  • Informacje dotyczące konserwacji i serwisowania wyświetlane na czas

Dane techniczne DRYPOINT® RA eco

RA 20 eco – RA 70 ecoRA 110 eco – RA 10800 ecoRA 20 eco – RA 135 ecoRA 190 eco – RA 10800 eco

* Pozostałe dane techniczne można znaleźć w informacjach produktowych w obszarze pobierania...

Pobierz dokumenty DRYPOINT® RA

Osuszanie: Osuszacz ziębniczy, membranowy i adsorpcyjny

Przegląd produktów

13 MB

Osuszanie | DRYPOINT RA

Prospekt

239 KB

78-00166_profo_drypoint_ra_eco_4p_pl_rz_display. pdf

Prospekt

142 KB

Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 20-960 eco

Instrukcje obsługi

14 MB

Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 20-960

Instrukcje obsługi

5 MB

Instrukcje obsługi DRYPOINT RA 1300-4400 eco

Instrukcje obsługi

9 MB

SCENARIUSZ ZAJĘĆ „Metale i niemetale”

Chemia, III etap edukacyjny

Temat: Metale i niemetale.

Treści kształcenia

Podstawa programowa: Punkt (1. 5) [uczeń] klasyfikuje pierwiastki na metale i niemetale; odróżnia metale od niemetali na podstawie ich właściwości.

Cele zoperacjonalizowane

UCZEŃ

wie, co to jest układ okresowy pierwiastków;

zna historię odkryć niektórych pierwiastków;

definiuje pojęcia: pierwiastek, związek chemiczny, metal, niemetal, stop metalu;

zna podstawowe cechy metali i niemetali;

określa przynależność do grupy metali/niemetali wybranego pierwiastka;

odróżnia metale od niemetali na podstawie ich właściwości;

podaje przykłady z życia codziennego zastosowania metali, niemetali oraz stopów metali.

Nabywane umiejętności

UCZEŃ

odszukuje pierwiastki w układzie okresowym;

pisze symbole podstawowych pierwiastków chemicznych;

bada właściwości metali i niemetali;

znajduje zastosowanie poznanych procesów chemicznych w życiu codziennym;

wykonuje doświadczenie zgodnie z instrukcją;

obserwuje przebieg doświadczenia;

analizuje i wyciąga wnioski z przeprowadzanych doświadczeń;

posługuje się w sposób bezpieczny odczynnikami chemicznymi, sprzętem i szkłem laboratoryjnym.

Kompetencje kluczowe

  • kompetencje naukowe

  • porozumiewanie się w języku ojczystym

  • umiejętność uczenia się

  • umiejętność pracy w grupie

Etapy lekcji

  1. Wstęp:

Nauczyciel podaje uczniom temat zajęć. Wprowadza definicję pierwiastka i związku chemicznego, podaje przykłady. W kilku zdaniach opowiada o układzie okresowym pierwiastków. Przedstawia ją na tablicy interaktywnej, pokazuje: grupy, okresy, podział na metale, niemetale gazy szlachetne.

Opowiada historię powstania układu okresowego oraz historię odkrycia wybranych dwóch pierwiastków.

Uczniowie korzystając z podręcznika, encyklopedii bądź Internetu wyszukują symbole najważniejszych pierwiastków: np. sodu, potasu, chloru, żelaza, magnezu, tlenu, wapnia, wodoru.

  1. Przebieg zajęć:

Nauczyciel wprowadza definicje oraz dokonuje podziału metali i niemetali podając przykłady. Następnie pokazuje zdjęcia wybranych metali i niemetali. Obserwując zdjęcia uczniowie zapisują nazwę pierwiastka, jego kolor oraz stan skupienia.

Nauczyciel dzieli klasę na zespoły kilkoosobowe. Przypomina zasady pracy w grupie. Przydziela każdej z grup przygotowane wcześniej pierwiastki. Uczniowie mając do dyspozycji podręcznik, encyklopedię, Internet, opisują cechy metali i niemetali (połysk, barwę, stan skupienia, przewodnictwo cieplne i elektryczne).

Instrukcja przeprowadzenia obserwacji

1. Opis teoretyczny omawianego zjawiska:

Metale i niemetale mają charakterystyczne właściwości.

2. Ustalenie celu i obiektu prowadzonych badań:

Celem obserwacji jest ustalenie właściwości i różnic metali i niemetali.

3. Sposób przygotowania obserwacji (czas, miejsce itd. ):

Obserwacja jest prowadzona podczas lekcji chemii w klasie. Nauczyciel przygotowuje: magnez, glin, siarkę, węgiel.

4. Sposób przeprowadzenia obserwacji:

Uczniowie pracują w grupach. Po dokonaniu obserwacji, przedstawiciele grup przedstawiają klasie wnioski. Uzupełniają tabelę przygotowaną na tablicy:

Pierwiastek

Metal/Niemetal

Połysk

Barwa

Stan skupienia

Przewodnictwo cieplne

Przewodnictwo elektryczne

Magnez

Glin

Siarka

Węgiel

5. Inne informacje:

Uczniowie zapisują wnioski z doświadczenia.

  1. Podsumowanie:

Nauczyciel wraz z uczniami podsumowują cechy wspólne oraz różnice między metalami oraz niemetalami. Na koniec weryfikują swoje wnioski z tabelą nr 1 wyświetloną na tablicy interaktywnej.

W krótkiej pogadance uczniowie wymieniają przykłady zastosowania metali i niemetali w życiu codziennym.

W ostatniej części lekcji uczniowie definiują pojęcie stopu metali oraz podają przykłady z życia codziennego ich zastosowania.

Nauczyciel ocenia pracę uczniów na lekcji. Zadaje i wyjaśnia pracę domową.

Zadanie domowe

Opisz na przykładzie żelaza zjawisko korozji. Jak można zabezpieczyć metale przed korozją?

Środki dydaktyczne

  • podręcznik, encyklopedia

  • komputery połączone z Internetem

  • sprzęt laboratoryjny

  • zestaw zdjęć „Metale”

  • zestaw zdjęć „Niemetale”

Metody nauczania

  • pogadanka

  • rozmowa kierowana

  • praca z podręcznikiem, encyklopedią, Internetem

  • zajęcia praktyczne (ćwiczenia laboratoryjne)

  • obserwacja

Formy pracy

  • praca indywidualna

  • praca w grupie

Zadanie dla chętnych

Korzystając z różnych źródeł podaj przykłady oraz wyjaśnij rolę metali i niemetali, które odgrywają ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka.

RkDPE7AN5OhCI
R1CTxlg8G2b7c
R1Pf7KpDcRqn3

Klikając przycisk „Akceptuję” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp. z o. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. o, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneolokalnie. pl.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneolokalnie. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneolokalnie. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz w Polityce Plików Cookies. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. o., w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie akceptuję” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.

Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu

Bezpośredni link do pobrania Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Instrukcja montażu, obsługi i bezpieczeństwa Aeg Santo 1600iu